wtorek, 16 maja 2017

Mapy Google I Lokalne Pozycjonowanie – Wizytówka Twojej Firmy?

TAGI:
wizytówka google maps, pozycjonowanie wizytówki google, google wizytówka firmy, wizytówka firmy w google maps, wizytówka google jak zrobić, wizytówka miejsca w google, wizytówka google cena

  • Wyszukiwarka Google, w celu uzyskania najtrafniejszych wyników lokalnego wyszukiwania, zbiera informacje o Twojej działalności z podanych przez Ciebie informacji w profilu Google Moja Firma, Twojej oficjalnej witryny internetowej, informacji klientów (m.in. opinii, zdjęć, popularnych godzin odwiedzin) oraz innych miejsc (np. portali społecznościowych i lokalnych stron informacyjnych) wyświetlając je w tzw. wizytówce google maps.
  • Lokalne wyszukiwanie w Google opiera się na trzech ważnych czynnikach:
    • Trafności – zgodności wizytówki firmy z wyszukiwaną frazą;
    • Odległości – bliskości z lokalizacją, w której dokonywane jest wyszukiwanie;
    • Rozpoznawalności – charakterystyczności danej firmy lub konkretnego miejsca. Odzwierciedla to stopień, w jakim znana jest Twoja działalność w sieci i w świecie rzeczywistym. Na ten czynnik masz największy wpływ!
  • Google Moja Firma to narzędzie, dzięki któremu możesz w prosty sposób korzystać ze wszystkich usług oferowanych przez Google i wykorzystać je do prowadzenia swojej firmy. Konto pozwala na efektowne zarządzanie informacjami niezbędnymi do prowadzenia marketingu internetowego, pozyskiwania nowych klientów oraz poprawienia pozycji firmy w lokalnym pozycjonowaniu przez wizytówkę firmy w google maps.
  • Zalety wizytówki Google Moja Firma:
    • łatwy dostęp dla użytkowników i Ciebie (zarówno za pośrednictwemtelefonów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych),
    • dostęp do innych narzędzi Google, takich jak: Google+, Google Maps.
    • ułatwiona komunikacja z klientami przez wizytówkę w mapach google,
    • dobra widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania,
    • prosta i szybka możliwość aktualizacji danych.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:

Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Google to najważniejsza wyszukiwarka internetowa, z której korzysta najwięcej użytkowników. Nic więc dziwnego, że dba o osoby korzystające z ich usług i pragnie zapewnić im jak najlepsze i najtrafniejsze wyniki wyszukiwania, ze szczególną troską o wyniki lokale wyświetlane w wizytówce. Właśnie dlatego zbiera informacje z czterech głównych źródeł:

  • Wizytówka miejsca google firmy, która powstaje po utworzeniu i zweryfikowaniu konta Google Moja Firma. To wszystkie informacje, które sam tam umieszczasz, więc ważne, aby były one aktualne. Musisz zmieniać je za każdym razem, kiedy zachodzi jakaś zmiana (np. zmieniają się godziny otwarcia). Dzięki temu masz pewność, że do Twoich klientów zawsze trafiają aktualne dane.
  • Twojej oficjalnej strony internetowej. Właśnie dlatego tak istotna jest właściwa optymalizacja witryny Twojej działalności.
  • Od użytkowników. W grę wchodzą wszystkie opinie, jakie klienci zamieszczają w internecie, a w szczególności te, które umieszczane za pomocą kont Google. Nie chodzi zresztą tylko o same recenzje, ale także przekazywanie informacji o popularnych godzinach odwiedzin czy zamieszczanie zdjęć.
  • Pozostałe miejsca pozyskiwania informacji wizytówki firmy. Do tej grupy należą przede wszystkim portale społecznościowe oraz miejsca, w których umieszczone zostały informacje na temat Twojej firmy (cytowanie).

Tak szerokie zbieranie danych pozwala na dużą weryfikację informacji, która sprawia, że Twoja działalność zyskuje wiarygodność. Jednak dane, które się nie pokrywają świadczą raczej o tym, że zaufać Ci nie można, więc musisz dbać o poprawność danych w swojej wizytówce google maps.
Duża ilość informacji pozwala także na częstsze pojawianie się w wynikach lokalnego wyszukiwania. Załóżmy teraz, że prowadzisz pizzerię. Jeśli obok adresu podałeś także godziny otwarcia, pojawisz się nie tylko w wynikach dla zapytania „pizzeria blisko”, ale również „pizzeria otwarta teraz”. Więcej informacji na temat pozyskiwania danych przez Google w celu uzyskiwania wiarygodnych wyników lokalnego wyszukiwania znajdziesz na ich stronie.

Jakie czynniki Google bierze pod uwagę przy określaniu wyników lokalnego pozycjonowania?

Choć Google tworzy wyniki lokalnego wyszukiwania na podstawie wielu źródeł, na jego ostateczny wygląd ma wpływ kilka czynników, którymi są: trafność, odległość oraz rozpoznawalność. Algorytm Google przetwarza wszystkie dostępne mu dane i podaje najlepsze wyniki dla konkretnej frazy, która wpisana została w konkretnej lokalizacji. Stara się wskazać taką wizytówkę miejsca firmy, która najlepiej odpowiada wpisanej frazie (trafność), która jednocześnie znajduje się dość blisko miejsca, w którym dokonywane jest wyszukiwanie (odległość). Jednak to jeszcze nie wszystko!

Rozpoznawalność – czynnik, na który masz największy wpływ!

Ten czynnik określa, jak dobrze znana jest Twoja firma w świecie rzeczywistym oraz wirtualnym. Google stara się dbać o to, aby wyniki odzwierciedlały obie te rzeczywistości.

Niektóre miejsca są lepiej znane w świecie rzeczywistym niż wirtualnym, co staramy się odzwierciedlić w rankingu lokalnych wyników wyszukiwania.

Przede wszystkim liczą się jednak informacje znajdujące się w sieci – witryna internetowa Twojej firmy i jej wizytówka w wyszukiwarce Google, opinie, które zamieszczają Twoi klienci, ich recenzje na blogach i publikowane przez nich zdjęcia oraz wszelkie informacje zamieszone na innych witrynach i portalach społecznościowych. W skrócie oznacza to, że jest to czynnik, na który masz największy wpływ. Możesz zadbać o właściwą optymalizację swojej witryny. Jesteś w stanie za to utrzymywać kontakt ze swoimi klientami – czy to za pomocą komentarzy zwrotnych do opinii czy to za pomocą social media. Najważniejszą rzeczą, którą możesz wykonać jest stworzenie i prowadzenie konta wizytówki Google Moja Firma, o którym przeczytasz niżej kilka słów.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to znakomite uzupełnienie strony internetowej, którą prowadzisz dla swojej firmy. Dzięki niemu informacje o Twojej działalności są nie tylko doskonale widoczne w momencie wyszukiwania, ale i połączone z innymi usługami proponowanymi przez Google, takimi jak: Google+ lub Google Maps.

Google Moja Firma to bezpłatne i łatwe w obsłudze narzędzie do zarządzania wizerunkiem firm, marek, artystów i organizacji w Google, w tym w wyszukiwarce i w Mapach. Jeśli zweryfikujesz informacje o swojej firmie i będziesz je na bieżąco aktualizować, ułatwisz klientom jej znalezienie, a jednocześnie im o sobie opowiesz.

Dużą zaletą wizytówki Google Moja Firma jest jej dostępność i przystępność. Informacje zawarte na Twoim profilu są nie tylko dostępne dla wszystkich – osób korzystających z komputerów stacjonarnych, ale i urządzeń mobilnych. Dodatkowo, dzięki aplikacji, możesz sprawować kontrolę nad swoim kontem również za pomocą telefonu.

Inne zalety wizytówki Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma posiada wiele zalet – o dostępności na wielu rodzajach urządzeń oraz możliwości połączenia z innymi usługami Google już wspomniałem. Inne to możliwość łatwej i natychmiastowej aktualizacji danych firmy, sposobność komunikacji z klientami, a także znakomita poprawa widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wszystko to dostępne jest za darmo, a posługiwanie się narzędziem jest łatwe i komfortowe w każdym miejscu i czasie.

Rejestracja w wizytówki Google Moja Firma – nic prostszego

Założenie kontaGoogle Moja Firma wydaje się niezwykle proste. Wystarczy utworzyć konto Google lub zalogować się na już istniejące, następnie rozpocząć rejestrację firmy. Polega to na uzupełnieniu krótkiego kwestionariusza, wizytówki google, który zawiera najważniejsze informacje, czyli: nazwę firmy, jej dokładny adres (który od razu zostaje naniesiony w Google Maps) i numer telefonu. Dodatkowo musisz wybrać odpowiednią kategorię dla działalności, a wybór jest ogromny – od bardzo ogólnych po niezwykle szczegółowe. Już w poprzednim wpisie wspomniałem, jak ważne jest odpowiednie dobranie kategorii dla naszego biznesu. Raz jeszcze o tym przypominam i tu.

Możesz także zdecydować, czy dostarczasz produkty do Twoich klientów lub czy wykonujesz usługi poza lokalizacją naszej firmy.

Stwórz konto w Google Moja Firma

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie i potwierdzenie wpisanych danych w wizytówce miejsca google. Dopiero później dokonuje się właściwa weryfikacja.

W ciągu kilku tygodni (w zależności od lokalizacji firmy) na adres Twojej firmy przyjdzie kartka pocztowa od Google. Na kartce znajdziesz unikalny kod weryfikacyjny, który musisz wpisać w Google Moja Firma, aby potwierdzić, że firma znajduje się pod podanym adresem.

Weryfikacja ma olbrzymie znaczenie dla Twoich klientów – co drugi z użytkowników preferuje korzystanie z usług firmy, która została wcześniej zweryfikowana. Nie tylko sprawia, że staje się ona w ich oczach bardziej wiarygodna. To także uzyskanie gwarancji, że nikt nie podszywa się pod Twoją działalność.

Po weryfikacji uzupełnij swoją wizytówkę firmy google maps

Po pomyślnie zakończonej weryfikacji możesz już swobodnie uzupełnić pozostałe dane o swojej firmie. Co możesz dodać? Przede wszystkim współpracowników (właścicieli i menadżerów, którzy uzyskają dostęp do konta Google Moja Firma lub do jego części, co pozwoli podzielić się obowiązkami), fotografie i logo lub godziny otwarcia. Możesz również nawiązać kontakt ze swoimi klientami, gdy będziesz odpowiadać na ich komentarze. Możliwości jest wiele i im lepiej uzupełnisz profil, tym większym zaufaniem będzie się on cieszył.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:

Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Wpis na stronie Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl Wpis na blogu zobaczony na "Mapy Google I Lokalne Pozycjonowanie – Wizytówka Twojej Firmy?" http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/wizytowka-google-moja-firma/ Więcej na naszej stronie!

Zadaj Pytanie: http://ksiegaim.pl/seo-pozycjonowanie-pytania-faq/


http://damek.pl

http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/

BlizejKlientow.pl

z Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/wizytowka-google-moja-firma/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz