- Niezbędne informacje, które musisz przekazać, aby zostało założone konto Google Moja Firma:
-
- Imię i nazwisko właściciela firmy.
- Nazwę firmy.
- Dokładny adres lokalizacji firmy (ulica, numer budynku i mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, województwo, kraj).
- Kontaktowy numer telefonu firmy.
- Kontaktowy adres e-mail Twojej firmy.
- Adres WWW strony internetowej firmy.
- Podaj kategorię, która odpowiednio określa Twoją działalność.
- Podaj godziny otwarcia firmy na każdy dzień tygodnia.
- Określ, czy prowadzisz działalność jedynie w lokalu, poza nim, czy też świadczysz swoje usługi w obu tych miejscach.
- Prześlij materiały multimedialne: zdjęcia, filmy.
- Opisz krótko swoją działalność – czym się zajmujesz, jak długo, co Cię wyróżnia. Pomoże to osobie, która jest odpowiedzialna za utworzenie konta, odpowiednie opisanie Twojej firmy i zachęcenie klienta do skorzystania z Twoich usług.
- Po otrzymaniu pocztówki z kodem weryfikacyjnym, skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za konto lub samodzielnie wpisz kod.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Najważniejsze dane, które potrzebne są do założenia konta Google Moja Firma
Google Moja Firma to najważniejsze narzędzie lokalnego pozycjonowania, jakie musisz znać i posiadać! Jeśli jednak obawiasz się, że popełnisz błąd przy tworzeniu konta albo wydaje Ci się, że nawet najlepszy poradnik nie pomoże Ci w jego założeniu, mam dla Ciebie proste rozwiązanie. Wystarczy, że zlecisz to zadanie komuś innemu! Działa wiele firm, które specjalizują się w tego typu usługach. Aby skorzystać z ich ofert, musisz przygotować odpowiednie dane i informacje o swojej działalności.
Dane osobowe – informacje o właścicielu
Jedną z pierwszych informacji, jaką powinieneś podać, jest Twoje imię i nazwisko. Dlaczego to takie ważne? Konto Google Moja Firma prowadzone może być prowadzone przez wiele osób, jednak tylko jedna z nich posiada status głównego właściciela. Nie może ona zostać usunięta aż do momentu, w którym przekaże ona swoje uprawnienia komuś innemu. Dodatkowo podanie Twoich danych pomoże w nawiązaniu kontaktu. Zawsze warto zacząć od przedstawienia się.
Nazwa firmy
Nie będę ukrywać, że to kolejna ważna i podstawowa informacja. Powinieneś podać dokładną nazwę firmy, czyli taką, jaką się posługujesz. Nie dodawaj dodatkowych informacji – np.: gdy prowadzisz pizzerię, która nazywa się „Italia”, powinieneś powiadomić osobę odpowiedzialną za założenie Twojego konta, że poprawna nazwa Twojej działalności to „Italia”, a nie „Pizzeria Italia”. Oczywiście jeśli jednak „Pizzeria Italia” byłaby pełną (a więc poprawną) nazwa – powinieneś ją podać w takiej formie.
Dokładny adres – kluczowa informacja
Musisz podać dokładny adres swojej firmy. Dlaczego? Zaraz wyjaśnię! Im dokładniejszy adres podasz, tym pewniejsze staje się właściwe ulokowanie Twojego lokalu na mapie. Dlatego nie wystarczy, że podasz ulicę wraz numerem budynku i mieszkania. Koniecznie dodaj kod pocztowy, miejscowość, województwo i kraj. Może Ci się wydawać, że nie musisz być aż tak dokładny, ale pamiętaj, że osoba odpowiedzialna za tworzenie konta Google Moja Firma może nie wiedzieć, gdzie dokładnie znajduje się Twoja firma. A dlaczego tak ważne jest podanie dokładnej lokalizacji? Coraz więcej osób korzysta z nawigacji, a Google Maps jest niezwykle popularne wśród użytkowników smartfonów. Jeśli chciałabym trafić do Twojego lokalu, a nie wiedziałabym, jak do niego trafić, sięgnęłabym właśnie po tę aplikację. I uwierz mi, gdyby nie doprowadziłaby mnie ona do Twojej firmy, bo źle podałeś oznaczono ją na mapie, zrezygnowałabym z Twoich usług. A przecież nie o to Ci chodzi, gdy zakładasz konto Google Moja Firma.
Numer telefonu, e-mail oraz strona internetowa
Może już zauważyłeś, że musisz podać wszystkie informacje, które wchodzą w skład NAP. Numer telefonu, z którego mogę skorzystać jako Twój potencjalny klient, jest dla mnie szalenie istotny. Podobnie adres e-mail. Te dane umożliwią mi i innym osobom kontakt z Tobą – będę mogła dopytać o Twoje produkty lub usługi, a dobry kontakt buduje zaufanie i sprawia, że znajdziesz wielu wiernych klientów. Równie ważne jest podanie strony internetowej Twojej działalności – pozwala to na szybkie zweryfikowanie informacji zawartych w wizytówce, a także na dokładniejsze zapoznanie się z Twoimi usługami lub produktami.
Wybór kategorii
Google wymaga, abyś określił, do jakiej kategorii należy Twoja firma. Nawet jeśli przekazujesz to zadanie komuś innemu, musisz określić, czym się zajmujesz. Ta informacja nie powinna być jednak zbyt ogólna, ale jednocześnie nie może być zbyt szczegółowa. Google oferuje szeroki wachlarz możliwych kategorii, jednak powinieneś skupić się na takich, które pozwolą Ci dotrzeć do dużego grona klientów. Jeśli więc prowadzisz włoską restaurację, w której głównie podawana jest pizza, masz kilka możliwości. Możesz podać, że prowadzisz działalność gastronomiczną, ale chyba się już domyślasz, że to bardzo obszerne pojęcie i nie do końca oddaje charakter Twojego lokalu. Jeśli zdecydujesz się określić jako pizzeria, możesz stracić klientów, którzy pragną znaleźć lokal, w którym zjedzą inne włoskie potrawy – a przecież posiadasz je w swoim menu. Najwłaściwsza wydaje się właśnie włoska restauracja, która w pełni oddaje charakter Twojej firmy. To tylko mój przykład, ale zawsze próbuj przy wyborze kategorii kierować się zasadą złotego środka.
Godziny otwarcia
Podanie godzin otwarcia w wizytówce Google Moja Firma jest obecnie tak samo istotne, jak podanie ich na drzwiach Twojego lokalu. Wcale nie wyolbrzymiam! Wiele osób może dokładnie zaplanować, kiedy odwiedzić Twoją firmę, dzięki takiej informacji. Jej brak prawdopodobnie sprawi, że część klientów zrezygnuje z Twoich usług i poszuka ich u kogoś innego. Czas to pieniądz i nigdy nie lubi go marnować! Dlatego ta informacja jest kluczowa i niezbędna. Dla pewności podaj dokładną informację – określ godziny otwarcia dla każdego dnia tygodnia – nawet dla tych dni, w które Twoja firma jest zamknięta.
Zakres Twoje działalności
Prowadzisz swoją firmę tylko w lokalu? A może świadczysz swoje usługi jedynie poza nim? Albo łączysz w swej działalności łączysz obie te możliwości? Jako Twój potencjalny klient bardzo chcę to wiedzieć. Google również uważa to za cenną informację, gdyż od tego zależeć będzie pojawianie się Twojej firmy w wynikach lokalnego wyszukiwania. Jeśli świadczysz swoje usługi poza lokalem – musisz dokładnie określić obszar, gdzie je dostarczasz. Możesz podać nazwę dzielnicy, miejscowości lub innego regionu, albo określi ten obszar za pomocą kilometrów. Decyzja zależy od Ciebie!
Dodatkowe informacje
Wyżej wymienione przeze mnie dane to jedynie podstawa. Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja wizytówka była atrakcyjna i stworzona na najwyższym poziomie, musisz zadbać o jeszcze kilka spraw. Nie są one konieczne, ale bez wątpienia mile widziane.
Zdjęcia i inne materiały multimedialne
Jak wiele osób obecnie, lubię, gdy wizytówka firmy, która pojawia się w Google, obok najważniejszych dla mnie (i dla innych osób) informacji była również estetyczna. Mam tu na myśli dodanie zdjęć lub innych materiałów, które pozwolą mi już na wstępie lepiej poznać daną działalność. Może nie wiesz, ale często już w tym momencie podejmuję decyzję, czy wejść na daną stronę i lepiej zapoznać się z produktami czy usługami. Robi tak wielu klientów. Brak materiałów wizualnych może sprawić, że ktoś przejdzie obojętnie obok Twojej wizytówki, a więc także Twojej firmy. Warto więc przesłać choć podstawowe fotografie (lokalu, produktów), aby zachęcić potencjalnego klienta.
Dodatkowe informacje o Twojej działalności
Jeśli zależy Ci na tym, aby stworzone dla Ciebie konto znakomicie oddawało charakter Twojej działalności, powinieneś zadbać, aby osoba odpowiedzialna za jego powstanie poznała Twoją firmę jak najlepiej. Krótkie informacje ankietowe mogą nie wystarczyć. Powinieneś więc zadbać, aby obok podstawowych danych umieścić kilka dodatkowych słów – opisz nie tylko, czym Twoja zajmuje się Twoja firma, ale i czym wyróżnia się na rynku. Możesz dodać również informacje o tym, jak długo już działasz i jakie masz doświadczenie. Dzięki temu nie tylko ułatwisz zadanie osoba, która będzie tworzyć Twoje konto Google Moja Firma, ale także sprawisz, że lepiej Cię pozna i odda wyjątkowych charakter Twojej działalności. Takich danych nie musi być dużo, a mogą wiele zmienić.
Weryfikacja konta – jak się z nią uporać?
Założenie konta Google Moja Firma kończy się weryfikacją. W skrócie oznacza to, że po utworzeniu konta na adres podany w czasie jego tworzenia zostaje wysłany kod weryfikacyjny. Najczęściej trwa to około dwóch tygodni. Google w tym czasie sprawdza, czy wszystkie podane dane są poprawne, a firma jest godna zaufania. Po przyjściu kodu możesz samodzielnie dokonać weryfikacji – wystarczy, że wpiszesz kod w panelu Google Moja Firma. Możesz też przesłać te dane do osoby, która tworzyła Twoje konto i ona dokona weryfikacji. Decyzja ta zależy od Ciebie! Po weryfikacji konta możesz cieszyć się ze wszystkich zalet tego najpopularniejszego narzędzia lokalnego pozycjonowania.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Blog Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl Publikacja z "10 Informacji, Które Musisz Przekazać, Jeśli Chcesz, By Ktoś Inny Założył Dla Ciebie Konto Google Moja Firma?" http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/10-informacji/ Więcej na naszej stronie!
Zadaj Pytanie: http://ksiegaim.pl/seo-pozycjonowanie-pytania-faq/
http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/
BlizejKlientow.pl
z Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/10-informacji/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz