- Social media to zupełnie nowa siła w marketingu internetowym, która rozwija się i zmienia nieustannie. Śledzenie tych zmian jest niezwykle istotne, ponieważ każdy z portali społecznościowych odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu lokalnym.
- Obecność firmy na portalach społecznościowych jest ważna, ponieważ:
-
- poprawia pozycję w wynikach lokalnego wyszukiwania,
- umożliwia dodanie strony w wielu wyszukiwarkach,
- pomaga stworzyć markę firmy.
- Portale społecznościowe można wykorzystać do:
-
- umieszczania tam NAP Twojej firmy,
- kontaktu z klientem na odpowiednich stronach,
- budowania związku ze swoją witryną przez słowa klucze,
- tworzenia powiązań za pomocą #,
- przypominania o lokalizacji Twojej firmy za pomocą geotagów,
- organizowania lokalnych wydarzeń i promocji.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Wiesz już coraz więcej o lokalnym pozycjonowaniu. Mówiłem już dużo na temat usługi Google Moja Firma we wcześniejszych postach. Teraz delikatnie zmienię temat. Czy pamiętasz, że stworzenie tego konta daje Ci też dostęp do Google+? To jeden z wielu portali społecznościowych, o których zaraz powiem Ci kilka słów.
Związek social media i regionalnego pozycjonowania
Jest wiele powodów, które zmuszają Cię do założenia profilu na najważniejszych portalach społecznościowych. Pozwól, że wskażę tylko te najważniejsze, a później opowiem Ci, do jakich celów możesz wykorzystać swoje konta. Po założeniu konta na konkretnym portalu zyskujesz nowe miejsce do kontaktu z klientami – możesz dotrzeć do zupełnie nowych osób i zachęcić do powrotu te, które już skorzystały z usług Twojej firmy. To jednak nie wszystko. Choć kontakt z klientem to absolutna konieczność, nowe miejsce, w którym umieszczasz swój NAP, buduje Twoją wiarygodność w sieci. Z jednej strony podnosi się miejsce Twojej firmy w wynikach lokalnego wyszukiwania, z drugiej zaś – tworzysz markę. Marka ma dziś kluczowe znaczenie dla biznesu. Czym ona jest?
Marka […] to nazwa, zakres usług, szata graficzna, znak towarowy i inne cechy wyróżniające organizację lub produkt od ich konkurencji w oczach klientów. Marka używana jest w biznesie, marketingu i reklamie.
A brand […] is a name, term, design, symbol, or other feature that distinguishes an organization or product from its rivals in the eyes of the customer. Brands are used in business, marketing, and advertising.
Podsumowując, marka pozwala stworzyć spójny wizerunek, który trafia do Twoich klientów. Sprawdza się to zarówno w przypadku olbrzymich, międzynarodowych firm, jak i małych lokalnych biznesów. Mechanizm pozostaje ten sam – klient zna Twoje logo z sieci, więc chętniej wejdzie do Twojego sklepu. Jeśli chcesz stworzyć swoją markę, poświęć czas na stworzenie kont na portalach społecznościowych.Social media są jeszcze ważne dla lokalnego wyszukiwania z innego powodu. Są one brane pod uwagę przez wyszukiwarki. Wspominałem o tym już wcześnie, kiedy opisywałem inne ważne dla local SEO wyszukiwarki, ale powtórzę i teraz – są wśród nich takie, do których nie możesz samodzielnie dodać swojej strony. Wyszukiwarka robi to automatycznie – na podstawie informacji, które pobiera z sieci, a przede wszystkim z portali społecznościowych.
Jak wykorzystać social media?
Media społecznościowe mogą być bardzo przydatne w prowadzeniu lokalnego biznesu. Istnieje kilka prostych sposobów, które mogą pomóc Ci wykorzystać je do stworzenia i poprawienia swojego wizerunku w internecie, co bez wątpienia ułatwi Ci zdobycie nowych klientów i utrzymanie tych, którzy już Ci ufają. Oto kilka sprawdzonych sposobów na połączenie social media z lokalnym pozycjonowaniem!
Odpowiedni NAP
Już o tym czytałeś? To prawda. Wspominałem o tej kwestii wiele razy. Umieszczenie danych firmy jest kluczowe na każdym portalu. Muszą one być jednak zgodne z danymi, które zawarte są na Twojej witrynie. Tylko wtedy działają prawidłowo. Nie możesz sobie pozwolić na pomyłki, gdyż efekt będzie odwrotny do zamierzonego – zamiast zyskać wiarygodność, stracisz ją!
Wybieraj właściwe portale społecznościowe
Social media rozwija się cały czas – niektóre portale wciąż pozostają szalenie popularne, ale inne odchodzą już w niepamięć. Codziennie powstają też nowe, a czasem jeden z nich dociera na szczyt. Musisz śledzić te zmiany i dobierać portale, które pozwolą Ci na komunikację z klientem. Możesz je wykorzystać do odpowiadania na wątpliwości osób, które chcą skorzystać z Twoich usług lub podziękować za pozytywną opinię. Tworzysz w ten sposób sieć relacji, która przyniesie Ci wiele korzyści. Jednak musisz trzymać rękę na pulsie i prowadzić swoje konto systematycznie.
Używaj słów kluczowych
Słowa kluczowe mają wielkie znaczenie dla lokalnego pozycjonowania. To, co rewelacyjnie sprawdza się w przypadku stron internetowych, ma też swoje zastosowanie w mediach społecznościowych.
Na Pinterescie doskonałym sposobem na podniesienie swojej pozycji w wynikach jest używanie słów kluczowych na swoich pinach i tablicach. Podobnie, wybranie słów kluczowych dla filmików na YouTubie może zwiększyć ilość odwiedzin nie tylko na Twoim kanale, ale także stronie internetowej i blogu, jeśli tylko są one widoczne na Twoim profilu. Nawet używanie słów kluczowych na Facebooku może się opłacić.
On Pinterest, a great way to rank higher in search engines is to use keywords in your pins or boards. Similarly, doing keyword research for YouTube videos can bring in traffic not only to your channel, but also to your website and blog if they’re listed in your profile. Even using keywords in your posts on Facebook can pay off.
Pamiętaj o używaniu hashtagów
Od pewnego czasu dość popularną formą oznaczania (najczęściej zdjęć, ale nie tylko) stały się hashtagi, które tworzy się przez dodanie # przed właściwym sformułowaniem. Może to być np.: #localSEO.
Lokalne firmy muszą myśleć o hashtagach jak o słowach kluczowych, dlatego też ważnym jest, aby wykorzystywały hashtagi pomocne i odpowiednie dla ich biznesu. Używanie właściwych hashtagów może poprawić widoczność Twojego biznesu.
Local businesses should think of hashtags as keywords, therefore it is important to use a handful of relevant hashtags to their businesses. Using relevant hashtags can improve your business visibility.
Geolokalizacja to podstawa
Równie istotne jest podawanie swojej lokalizacji. Obecnie jest to bardzo proste na większości portali społecznościowych. To prosty sygnał dla Twojego klienta – znajdziesz mnie w tym miejscu!
Organizuj lokalne wydarzenia i promocje
Social media to także ogromne ułatwienie w organizacji wydarzeń lokalnych. Zaproszenie do uczestnictwa w nich jest bardzo proste. Duże ułatwienie w tej materii przynosi Facebook, ale także inne portale nie pozostają daleko w tyle. Ale to nie wszystko! Równie dobrze możesz dzięki social media zachęcać do skorzystania z Twoich usług – stworzyć specjalne kupony, promocje i konkursy. Wszystko to bardzo zachęca Twoich potencjalnych klientów.
Co wspólnego mają wszyscy klienci? Uwielbiają trafiać na dobrą okazję! Lokalna zniżka to częsty temat poszukiwań, a Ty możesz na tym zarobić dzięki udostępnieniu kuponów promocyjnych na swoich profilach społecznościowych.
What’s one thing all consumers have in common? They love to find deals! Local discounts are a frequent topic of search, and you can capitalize on this by sharing coupons on your social media pages.
Korzyści korzystania z portali społecznościowych
Już wspominałem o tym, jak ważne są portale społecznościowe dla lokalnego pozycjonowania, ale przyszła pora uwypuklić je jeszcze bardziej. Oto, co zyska Twoja firma, jeśli założysz jej profile w social media:
- obecność na różnych portalach społecznościowych firmy, która wykorzystuje jednakowy NAP, buduje jej wiarygodność w sieci, co przekłada się na wyższe miejsce w wynikach lokalnego wyszukiwania,
- Twoja witryna zostanie dodana do wyszukiwarek, które swoje wyniki wyszukiwania tworzą w oparciu o opinie użytkowników i informacje z różnych stron internetowych,
- konto pozwala Ci na szybki i prosty kontakt z klientem – odpowiadanie na jego pytania, udzielanie szybkich i precyzyjnych odpowiedzi na komentarze i wiadomości jest bardzo ważne,
- możesz stworzyć markę swojej firmy, co zapewni Ci wysoką rozpoznawalność w lokalnej społeczności,
- portal społecznościowy znakomicie sprawdzi się jako miejsce organizowania promocji i kampanii reklamowych, a także przeprowadzania konkursów, które pomogą Ci zdobyć sympatię klientów.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Artykuł na stronie Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl Wpis na blogu przeczytany na "Jak Powiązać Social Media I Lokalne Pozycjonowanie? 6 Najważniejszych Sposobów!" http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/social-media-6-sposobow/ Po kliknięciu dostępne inne wpisy
Zadaj Pytanie: http://ksiegaim.pl/seo-pozycjonowanie-pytania-faq/
http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/
BlizejKlientow.pl
z Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/social-media-6-sposobow/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz