- Aby Twój klient mógł Cię łatwiej odnaleźć oraz dotrzeć do Twojej firmy, musisz dodać swoją działalność do najważniejszych map internetowych.
- Mapy Google to najpopularniejsze mapy w Polsce. Dodanie do nich Twojej firmy odbywa się wraz z założeniem konta Google Moja Firma.
- Aby pojawić się w wynikach w Bing Maps, musisz założyć konto w innych serwisach, z których Bing czerpie dane o firmach, np. Yelp, Tripadvisor lub Foursquare.
- Wiele map funkcjonuje w formie aplikacji. Tak jest w przypadku Map Google i Bing Maps, a także:
-
- Apple Maps
- HERE WeGo
- Waze
- Najważniejsze polskie mapy, na których musi znaleźć się Twoja firma to:
-
- Zumi
- Targeo
- Panorama Firm
- Inne ważne mapy:
-
- MapQuest
- Yandex
- W większości przypadków, obok wypełnienia formularzu, dzięki któremu firma zostaje dodana pod wskazany adres, niezbędna jest również weryfikacja konta, która pozwala na dokonywanie zmian we wcześniej podanych informacjach o działalności.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Pojawienie się Twojej firmy w wynikach lokalnego wyszukiwania bardzo często powiązane jest ze wskazaniem jej lokalizacji na mapach. Wiele stron korzysta z różnego rodzaju map, choć, podobnie jak w wielu innych przypadkach, najistotniejszą wśród nich jest ta wspierana przez Google. Nie oznacza to jednak, że jest to jedyna mapa, do której powinieneś dodać swoją działalność. Niżej przedstawiam ważne mapy dla lokalnego pozycjonowania w Polsce, a także prezentuję kilka mniej znanych, które mogą służyć jako ciekawostka, choć warto i tam dodać swoje dane.
Najważniejsze miejsce – Mapy Google

Mapy Google to najważniejsza mapa, na jakiej musi znaleźć się Twoja firma. Jednak nie musisz się nią przejmować, jeśli posiadasz już swoje własne konto w Google Moja Firma, o którym wspominaliśmy wcześniej. W momencie, w którym je zakładasz, podajesz również adres Twojej działalności. Połączenie wielu usług w jednym miejscu sprawia, że Twoja firma zostaje automatycznie dodana do mapy. W innym wpisie opisywałem już jak proste jest założenie konta Google Moja Firma i jak ważne jest ono dla lokalnego pozycjonowania. Jeśli nie zapoznałeś się z tym wpisem, serdecznie do tego zachęcam. Tu znajdziesz jeszcze krótki film instruktażowy przygotowany dla Ciebie przez Google.
Bings Maps – kolejne miejsce, w którym musisz być
Bing to druga, po Google, najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce. Obecność w niej to bardzo ważna sprawa. Dodanie firmy do Bing Maps za pośrednictwem Bing Places for Business jest jednak możliwe jedynie w kilku wybranych krajach, a Polski jeszcze nie ma na tej liście. Istnieją jednak inne sposoby, aby znaleźć się w Bing Maps.
Jak upewnić się, że znajdziesz się w Bing Maps?
Choć Bing Places for Business nie jest jeszcze dostępne w Polsce, nie oznacza to, że nie możesz dodać swojej firmy do Bing Maps. Wręcz przeciwnie – wystarczy, że założysz konto i uzupełnisz profil na jednej ze stron, z której Bing zbiera informacje o działających biznesach. Należą do nich przede wszystkim: Yelp, Tripadvisor oraz Foursquare. Pamiętaj również, że rejestracja na tych stronach sprzyja Twojemu lokalnemu pozycjonowaniu również w innych wyszukiwarkach.
Daj się znaleźć w najważniejszych aplikacjach
Obecne czasy wymuszają, aby obok map, które dostępne są przede wszystkim na urządzenia stacjonarne, istniała również aplikacja, która umożliwia ich obsługę na urządzeniach mobilnych. Istnieje więc możliwość pobrania Map Google oraz Bing Maps, ale to nie wszystkie mapy, które możesz pobrać na swojego smartfona czy tablet. Te najważniejsze, obok wymienionych wcześniej, opiszę krótko już za chwilę.
Aplikacja Apple Maps
Maps to aplikacja dedykowana dla iOS. Apple posiada w Polsce wielu użytkowników, dlatego warto dodać swoją działalność i do tej mapy. Co więcej jest to możliwe również w naszym kraju i to bez najmniejszego problemu. Sam proces nie wyróżnia się niczym szczególnym, jednak sama weryfikacja firmy jest znacznie szybsza niż w przypadku rejestracji w Google Moja Firma.
Najpierw podajemy nazwę firmy, lokalizację system pobiera sam. Jeżeli występują już firmy o takiej nazwie w rejestrze […] jesteśmy informowani o tym. Jeżeli podane firmy nie są tą naszą, przystępujemy do wpisania dokładnej nazwy i adresu. Następnie podajemy naszą rolę w tej „instytucji” (w moim przypadku właściciel) i telefon firmowy. Jeżeli zdecydujemy się na weryfikację od razu, to na podany telefon po kilkunastu sekundach dzwoni automat z Apple i dyktuje kod weryfikacyjny. Po zweryfikowaniu możemy uzupełnić pozostałe dane, skorygować lokalizację na mapie przesuwając „pinezkę” i dodać godziny pracy oraz kategorie w jakich firma działa. Jeżeli nie ma odpowiednich kategorii, to możemy zaproponować własne.
Apliakcja HERE WeGo
HERE WeGo to aplikacja, która dostępna jest zarówno na urządzenia z Androidem, jak i iOS. Microsoft oferuje użytkownikom również możliwość skorzystania z niej jak z każdej innej witryny internetowej, choć i ona odsyła nas do aplikacji. Dodawanie nowych miejsc odbywa się przez stronę internetową. W momencie dodawania działalności do mapy musimy również przydzielić jej kategorię, z jaką jest ona powiązana.
Waze – społeczność na drodze
Waze to aplikacja, która obok swej funkcji nawigacyjnej zrzesza społeczność swoich użytkowników, przez to może wydawać się czymś na kształt portalu społecznościowego. Właśnie dlatego nie możesz zignorować tej aplikacji, a dodanie nowego miejsca jest tam bardzo proste.
Wazerzy mogą dodać miejsce do mapy zarówno przez aplikację Waze, jak i w Edytorze Map.
- Dodawanie miejsca przez aplikację Waze
- Kliknij Zgłoszenia . Naciśnij Miejsca.
- Użyj aparatu z aplikacji żeby zrobić zdjęcie, i nacisnij przejdź dalej . (Pomocne wskazówki na temat robienia zdjęć znajdziesz w Najlepszych Praktykach robienia zdjęć Miejsc).
- Określ czy miejsce jest budynkiem mieszkalnym czy innym.
- Dla budynku mieszkalnego: nacisnij To jest budynek mieszkalny, wówczas potwierdź dane.
- Dla pozostałych punktów: wpisz nazwę lub wybierz z pobliskich miejsc, następnie nadaj kategorię i dane adresowe.
- Naciśnij Gotowe.
Najważniejsze polskie mapy
Polscy użytkownicy mogą także korzystać z krajowych map, które powstały specjalnie dla nich. Mają one swoich licznych zwolenników, gdyż połączone są one z popularnymi polskimi serwisami, z których korzysta wielu Polaków. Najważniejsze polskie mapy to: Zumi, Targeo oraz Panorama Firm.
Zumi
Zumi to pierwszy polski lokalizator, z którego korzysta wielu Polaków, gdyż powstał on dla portalu Onet.pl. Korzystanie z niego jest darmowe, więc dodanie do niego swojej działalności to podstawa. Sama rejestracja nie powinna stwarzać problemów, gdyż opiera się na podaniu najważniejszych danych, choć, aby korzystać z serwisu, musisz posiadać konto Onet.pl. Po zalogowaniu możesz dodać firmę lub aktualizować jej dane, a wszystko w jednym miejscu.
Należy kliknąć link Dodaj Firmę, zalogować się podając e-mail i hasło utworzone w Portalu Onet.pl i wypełnić formularz z danymi firmy. Po telefonicznej weryfikacji przez naszego konsultanta, firma zostanie umieszczona na mapie.
Targeo
Targeo to cyfrowa mapa kraju, na której umieszczono nie tylko budynki, ale i najważniejsze lasy, jeziora i znaczenie więcej. Dodanie nowego miejsca na mapie wymaga założonego w serwisie konta. Aby ułatwić procedurę, zespół Targeo przygotował dokładny poradnik, który omawia ją krok po kroku.
Panorama Firm
Panorama Firm to jeden z najważniejszych ogólnopolskich portali, na którym musisz stworzyć konto, aby znaleźć się wysoko w lokalnym pozycjonowaniu. Nie powinno nikogo dziwić, że ta największa internetowa książka teleadresowa posiada również mapę stworzoną specjalnie na jej potrzeby. Dodanie firmy odbywa się poprzez wypełnienie krótkiego formularza.
Inne ważne mapy
MapQuest
Jeśli wszystkie poprzednie mapy można z czystym sumieniem uznać za niezbędne to te, do których przejdę teraz są raczej ciekawostką. MapQuest jest niezwykle popularną mapą w Stanach Zjednoczonych, jednak w Polsce jest on mało znany i zapewne tak pozostanie przez najbliższy czas. Do rejestracji potrzebujesz podstawowych danych swojej firmy: nazwy, adresu, numeru telefonu, adresu strony internetowej oraz musisz dobrać kategorie, które odpowiadają Twojej działalności.
Yandex
Najważniejsze wyszukiwarki najczęściej posiadają własne mapy. Nie inaczej jest w przypadku najistotniejszej wyszukiwarki rosyjskiej – Yandex. Jeśli Twoja firma zajmuje się współpracą z krajami, w których język rosyjski jest popularny, warto rozważyć dodanie swojej działalności właśnie do tej mapy. Powinny o tym pomyśleć również osoby, które prowadzą hotele i pensjonaty. Dodawanie witryny, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania, wygląda dość standardowo.
Aby strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania Yandex, robot Yandex musi ją zindeksować. Jeśli inne (zewnętrzne) strony zawierają linki do Twojej strony, nie musisz jej dodawać: zostanie ona odnaleziona i, zapewne, zindeksowana. Jeśli nie ma strony, która zawierałaby link do Twojej, możesz użyć „Powiadomienie o nowej stronie”, aby robot został powiadomiony o Twojej stronie. Możesz też powiadomić Yandex o nowej stronie poprzez dodanie jej do sekcji w „Moje strony”.
For a site to appear in Yandex search, Yandex robot must index it. If other (external) sites contain links to your site, you need not add your site: it will be discovered and, likely, indexed. If no sites yet link to yours, you can use the „New site notification” form to make the robot know about your site existence. You can also notify Yandex of the new site by adding it to a section in „My sites”.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Publikacja Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl Wpis na stronie opublikowany na "Jak Znaleźć Się W Top 3 Najważniejszych Map Lokalnego Pozycjonowania?" http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/top-3-najwazniejszych-map/ Więcej na naszej stronie!
Zadaj Pytanie: http://ksiegaim.pl/seo-pozycjonowanie-pytania-faq/
http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/
BlizejKlientow.pl
z Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/top-3-najwazniejszych-map/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz