- Choć Google pozostaje najważniejszą wyszukiwarką, warto zadbać, aby Twoj firma była widoczna także w innych wyszukiwarkach. Pozwoli to na nawiązanie kontaktu z osobami, które nie korzystają z Google na co dzień, np. turystami z zagranicy.
- Bing to ważna wyszukiwarka na rynku amerykańskim, która jest dostępna również w języku polskim. Główne narzędzie, które umożliwia kontrolowanie pojawiających się informacji o firmie, nie jest dostępne w Polsce. Aby poprawić Twoje miejsce w lokalnym wyszukiwaniu w tej wyszukiwarce należy: dodać witrynę do wyszukiwarki, jeśli nie pojawia się ona w wynikach wyszukiwania, a także zadbać o aktualność danych w portalach, z których informacje czerpie Bing.
- Yahoo! jest wyszukiwarką, która obecnie nie jest dostępna w języku polskim, jednak znajduje ważne miejsce wśród najważniejszych wyszukiwarek. Lokalne pozycjonowanie poprawisz w niej dzięki płatnemu Aabaco Small Business. Bezpłatne działania lokalnego pozycjonowania są oparte na portalach społecznościowych.
- Baidu to propozycja dla osób, które powiązane są z chińskim rynkiem. Dostępna tylko w dwóch językach, chińskim i japońskim, jest niezbędna do nawiązania kontaktu z chińskimi partnerami. Musisz stworzyć odrębną stronę dedykowaną dla tej wyszukiwarki – w języku chińskim, bez treści, które mogłyby spowodować jej ocenzurowanie. Wyżej w wynikach lokalnego wyszukiwania znajdują się firmy, których rzeczywista lokalizacja znajduje się w Chinach, jednak pozostałe działania lokalnego pozycjonowania są tradycyjne.
- Wyszukiwarka Ask.com swoje wyniki lokalne opiera na informacjach pozyskanych z portalu Yelp, dlatego nie ignoruj tego medium społecznościowego, które prężnie rozwija się również w Polsce. Nie możesz sam dodać swojej działalności do tej wyszukiwarki, ale możesz upewnić się, że informacje o niej znajdują się w wielu źródłach, co pozwoli Twojej witrynie znaleźć się w wynikach wyszukiwania.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Google może nie jest jedyną wyszukiwarką, ale jest z pewnością tą najpopularniejszą. Zarówno w Polsce, jak i na świecie. W naszym kraju wybiera ją aż 96,72% użytkowników. Następną wyszukiwarkę, Bing, wybiera 1,55% osób. Podium zamyka Yahoo z 0,65%. Wyniki międzynarodowe kształtują się jednak inaczej:
- Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com – listopad 2016 r.):
- Google – 75,95%
- Bing – 8,28%
- Baidu – 7,54%
- Yahoo – 6,56%
- Ask – 0,17%
- […]
Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach mobilnych (wg netmarketshare.com – listopad 2016 r.):
- Google – 94,27%
- Yahoo – 3,33%
- Bing – 1,11%
- Baidu – 0,49%
- Ask – 0,04%.
Podane liczby mogą Cię utwierdzić w przekonaniu, że nie ma sensu marnować czasu na stworzenie dodatkowych kont, które dostosowane są pod wyżej wymienione wyszukiwarki – przecież w Polsce i tak prawie wszyscy korzystają z Googla. No właśnie… Czy warto pomijać te nieliczne wyjątki. Pamiętaj też, że obecne czasy sprzyjają kontaktom międzynarodowym, jak również ułatwiają podróżowanie. Jeśli dodasz swoją działalność do mniej popularnych wyszukiwarek, masz sporą szansę, że Twoją firmę znajdzie obcokrajowiec, który właśnie przebywa w Twoim mieście na delegacji lub wakacjach. Twoja konkurencja będzie wtedy bez szans!
Bing – niezwykle ważna wyszukiwarka dla Amerykanów
Bing to wyszukiwarka, która została stworzona przez Microsoft. Choć w Polsce jej wynik wydaje się mizerny, jednak w Stanach Zjednoczonych korzysta z niej ponad 20% użytkowników. I to już całkiem spora grupa! Jeśli więc istnieje choć cień szansy, że ktoś może szukać w tej wyszukiwarce takiej działalności, jaką prowadzi Twoja firma, chyba warto z niej skorzystać, prawda? Szczególnie, że wyszukiwarka jest dostępna również w języku polskim, więc korzystanie z niej nie stanowi dla nikogo problemu.
Co zrobić, aby znaleźć się wysoko w wynikach lokalnego wyszukiwania w Bing?
Bing Places for Business, czyli narzędzie Bing, które umożliwia swobodne zarządzanie danymi firmy, nie jest dostępne w Polsce. Nie znaczy to jednak, że jesteś bezsilny. Przede wszystkim Twoja witryna musi zostać dodana do wyszukiwarki. Aby to zrobić wystarczy wypełnić krótki i prosty formularz. Jednocześnie wyszukiwarka pobiera informacje z portali, takich jak Yelp, Tripadvisor czy Foursquare. Im lepiej uzupełnione profile, które możesz samodzielnie stworzyć, tym więcej informacji wyświetla się potencjalnym klientom. Ponieważ nie masz możliwości skorygowania ich, zadbaj, aby zamieszczone tam dane były systematycznie aktualizowane. To dobre przypomnienie o tym, jak ważne dla lokalnego pozycjonowania są inne strony oraz social media!
Yahoo! – kolejna amerykańska wyszukiwarka
Yahoo! to wyszukiwarka, która również jest popularna w Stanach Zjednoczonych. Do pewnego momentu dostępna była również w języku polskim, jednak obecnie jedyną usługą, którą możemy otrzymać ze strony serwisu w naszym ojczystym języku jest poczta elektroniczna. Nie oznacza to jednak, że warto rezygnować z dodania Twojego biznesu do tej wyszukiwarki. Szczególnie, że firma nieustannie rozwija możliwość współpracy z firmami i pragnie stworzyć, jak najlepszą ofertę zarówno dla przedsiębiorstw, jak i swoich użytkowników.
Informacje o przedsiębiorstwie z Yahoo! – czy to jeszcze możliwe?
W przypadku Yahoo! nie masz możliwości dodania własnej strony internetowej do wyników wyszukiwania. Wszystko dlatego, że wyszukiwarka bazuje na silniku, który oferuje Bing, dlatego wystarczy tam dodać swoją stronę. Od niedawna jednak Yahoo Small Business przekształciło się w Aabaco Small Business, co sprawiło, że to dodatkowe narzędzie pozbawione zostało opcji darmowej i przekształciło się w usługę płatną.
Ostatnio pojawiło się wiele doniesień o tym, że Yahoo Small Business zmienia nazwę i serwis na Aabaco Small Business. Dodanie usługi Aabaco do istniejącego budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie może podwoić wydatki firm na to narzędzie, gdyż ta niegdyś darmowa usługa oferowana jest obecnie tylko w wersji płatnej. Ku przerażeniu wielu firm Yahoo Small Business oddaliło się bardzo od popularnych „Darmowych Podstawowych Wizytówek”. Obecnie firmy muszą podjąć decyzję – albo będą szukały innych dróg, aby znaleźć się wśród wyników lokalnego wyszukiwania, albo będą musiały zainwestować w Aabaco.
Lately there has been a lot of news about Yahoo Small Business changing its name and services to Aabaco Small Business. Adding Aabaco services to existing SEO budgets could double the cost of third party tools and this once free service is now only offered on a premium level. Yahoo Small Business has done away with the popular “Free Basic Listing” to the dismay of many businesses. Now, brands are faced with the decision to to find other avenues for business listings or invest in Aabaco.
Zmiana ta nie spodobała się części użytkowników. Aby poprawić swoje wyniki lokalnego wyszukiwania warto zadbać o informacje, które dostępne są na portalach społecznościowych, takich jak wspomniane wcześniej Yelp czy Foursquare, gdyż w dużej mierze to one teraz gwarantują wysoki wynik wyszukiwania.
Baidu, czyli najważniejsza chińska wyszukiwarka
Obecność Baidu w tym zestawieniu może być dla niektórych zaskoczeniem. Tymczasem wielu Polaków aktywnie współpracuje z chińskim rynkiem, więc warto udostępnić partnerom informacje o Twojej firmie, szczególnie, że Google wycofało się ze współpracy z Chinami. Jednak pojawia się tu mały problem. Treści umieszczone w Baidu, podobnie jak sama wyszukiwarka, dostępna jest jedynie w języku chińskim i japońskim. Jeśli więc jesteś zainteresowany współpracą z chińskimi firmami, niżej znajdziesz kilka cennych informacji.
Kilka wskazówek, które pomogą Ci zaistnieć w Baidu
Obecność w Baidu oznacza w rzeczywistości, że istniejesz na chińskim rynku i jesteś widoczny dla tamtejszych klientów. Oznacza to, że obok konieczności posiadania konta w wyszukiwarce (do którego weryfikacji potrzebny Ci będzie chiński numer telefonu lub mail), musisz spełnić kilka innych wymagań. Przede wszystkim musisz posiadać oddzielną witrynę, która będzie dedykowana właśnie pod tę wyszukiwarkę. Oczywiście musi ona spełniać klasyczne wymogi lokalnego pozycjonowania, jednak obok takich standardów jak słowa kluczowe, odpowiednie nagłówki, czy bogata treść, musi ona spełniać wiele innych warunków. Przede wszystkim ważny jest język – chiński, ale powinieneś korzystać z uproszczonego alfabetu chińskiego.
Zawartość Twojej strony powinna być w języku chińskim, ale uważaj: nie każdy chiński jest dla Baidu chińskim. Baidu zdecydowanie bardziej preferuje użycie uproszczonego alfabetu chińskiego i choć pozwala na indeksowanie także tradycyjnego języka chińskiego, nie pokazuje wysoko w wynikach wyszukiwania stron w dialektach, kantońskim, i innych językach obcych (angielskim, francuskim, hiszpańskim czy niemieckim).
Your site should present its content in Chinese, but be warned: not all Chinese is Chinese to Baidu. Baidu has a strong preference for Simplified Chinese characters and while it will also index Traditional Chinese, it doesn’t rank dialects, Cantonese, or other foreign language sites (English, French, Spanish, or German) high on SERPs.
Baidu preferuje firmy, których lokalizacja znajduje się w Chinach, a także strony, które powstały na chińskich domenach (.cn lub .com.cn). Musisz również wziąć pod uwagę, że wyszukiwarka cenzuruje wyniki – w związku z tym unikaj treści, które mogłyby sprawić, że Twoja witryna nie będzie się pojawiać.
Jeśli chcesz, aby Twoja witryna była widoczna w wynikach wyszukiwania Baidu, upewnij się, że treść na niej zawarta nie posiada ostrych określeń lub ataków na chiński rząd. Cenzura jest tak restrykcyjna, że powinieneś unikać również odnośników do innych stron lub blogów, które mają takie treści.
If you want your website to be able to rank on Baidu, make sure that your content does not include any explicit words or attacks to Chinese government. The censorship is so strict that you should also avoid linking directly to websites or blogs that contain such content.
Wyszukiwarka Ask.com bazuje na opiniach w serwisie Yelp
Na koniec omówię ostatnią amerykańską wyszukiwarkę, która pojawiła się na początkowym zestawieniu, czyli Ask.com. Może wydać się to dziwne, gdyż zapewne niewiele osób o niej słyszało. Tymczasem opiera ona swoje wyniki na opiniach dodawanych w serwisie Yelp, który staje się coraz popularniejszy w Polsce, przede wszystkim Warszawie i Krakowie.
Warszawiacy ukochali sobie chodzenie po mieście oraz recenzowanie różnego rodzaju miejsc. Ich opinie stają się nie tylko podstawowym źródłem wiedzy dla turystów oraz innych użytkowników, ale i cenną informacją dla restauratorów oraz innych usługodawców, a nawet prezydent miasta – co zmienić, żeby było lepiej, co zrobić, żeby zamiast dwóch gwiazdek dostać trzy, a nawet cztery, a najlepiej pięć.
Obecność w Yelp to inwestycja w przyszłość
Ask.com działa trochę inaczej i nie ma możliwości dodania witryny do ich wyszukiwarki. Trzeba zadbać o to, aby pojawiać się w różnych miejscach, gdyż Ask.com czerpie swoje dane z rozmaitych źródeł.
Nasza strona nie funkcjonuje już jak tradycyjna wyszukiwarka – obecnie skupiamy się na dostarczaniu najlepszych odpowiedzi na Twoje pytania, i dlatego, polegamy na informacjach od wielu partnerów. To nasi partnerzy dostarczają nam treści z ich własnych wyszukiwarek, a my przekazujemy je naszym użytkownikom. W związku z tym, nie możemy zagwarantować, że Twoja strona internetowa zostanie dodana.
Our website no longer functions as a traditional search engine – we are now focused on providing the best answers to your questions, and to do so, we rely on content from various partners. These partners provide us with content from their own search engines, and we bring those answers to our users. Therefore, we cannot ensure inclusion of your site.
Nie ma również możliwości samodzielnego dodania działalności, ani korekty informacji już istniejących firm. W tym wypadku konieczna jest aktualizacja profilu Yelp, gdyż to on jest źródłem informacji o prowadzonych biznesach. Całe lokalne wyszukiwanie opiera się więc właśnie na tym portalu. Pamiętaj więc, że Yelp jest niezwykle przydatną pomocą w poprawie wyników lokalnego wyszukiwania!
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Artykuł Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl Wpis przeczytany na "Google Maps To Nie Wszystko – Czy Wiesz, Że Inne Ważne Dla Lokalnego Pozycjonowania Wyszukiwarki To 24% Rynku?" http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/google-maps-to-nie-wszystko/ Codziennie nowe wpisy
Zadaj Pytanie: http://ksiegaim.pl/seo-pozycjonowanie-pytania-faq/
http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/
BlizejKlientow.pl
z Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/google-maps-to-nie-wszystko/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz