- Istnieje wiele sposobów poprawienia lokalnego pozycjonowania. Najważniejsze dla Ciebie to:
-
- Założenie konta Google Moja Firma;
- Dbałość o zbieranie pozytywnych opinii;
- Odpowiednia troska o konta social
- Troska o poprawny NAP na wszystkich stronach;
- Udostępnienie informacji o firmie na stronach lokalnych;
- Właściwa optymalizacja strony internetowej.
- Istnieje wiele częstych błędów, które mogą sprawić, że Twoja witryna spadnie w lokalnych wynikach wyszukiwania, jednak łatwo je naprawić. Do najpowszechniejszych możemy zaliczyć:
-
- Błędy popełniane w koncie Google Moja Firma: brak konta, zawarte w nim błędne dane i informacje, brak wybranej kategorii biznesu, brak weryfikacji konta, posiadanie duplikatu konta;
- Brak opinii o firmie od użytkowników, w tym osób korzystających z profili powiązanych z Google, oraz brak odpowiedzi na komentarze klientów;
- Brak informacji NAP na witrynie firmy i cytowań na innych stronach;
- Błędy popełnione przy tworzeniu i prowadzeniu strony: niska jakość zawartych tam materiałów, mała ilość treści, źle dobrane słowa kluczowe, tytuły strony, które nie zawierają odpowiednich informacji;
- Pozostałe: całkowite lub częściowe ignorowanie social media, a także brak optymalizacji witryny pod urządzenia mobilne.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!W poprzednich wpisach skupiłem się na wiedzy teoretycznej. Teraz przyszła pora na kilka praktycznych wskazówek, które poprawią lokalne pozycjonowanie Twojej firmy. Część z nich wymaga jednak głębszego omówienia i właśnie dlatego skupię się na nich w kolejnych wpisach.
Kilka praktycznych porad, które mogą pomóc Ci poprawić lokalne pozycjonowanie
Konto Google Moja Firma to podstawa, od której musisz zacząć!
Posiadanie konta Google Moja Firma to podstawa internetowego marketingu. Założenie go jest bardzo proste, jednak dla pewności poświęcimy mu osobny wpis. Teraz musisz wiedzieć, że to Twoja najważniejsza „wizytówka” w sieci. Umożliwia ona nie tylko wyróżnienie Twojej firmy w czasie wyszukiwania, ale pozwala od razu pokazać najważniejsze informacje, takie jak: nazwa, adres, numer kontaktowy, ale także godziny otwarcia.
Staraj się otrzymywać najlepsze opinie
Konto Google Moja Firma pozwala Ci także na zbieranie opinii na temat Twojej działalności. Ocena prezentowana jest w sposób przejrzysty za pomocą pięciogwiazdkowej skali. Im wynik bliższy 5, tym lepiej. Opinie są bardzo ważne, ponieważ to druga informacja, która pojawia się w Twojej wizytówce – zaraz po nazwie Twojej firmy.
Bywa, że klienci dodatkowo filtrują firmy i w takim wypadku te nisko ocenione nie pojawiają się wśród wyników wyszukiwania. Warto więc mieć je na uwadze. Nawet jeśli pojawiła się krzywdząca ocena, warto odpowiedzieć na taki komentarz i wyjaśnić sprawę. To także wzbudza zaufanie klientów. Odpowiadanie na wszystkie opinię powinno być Twoim nawykiem.
Poprawny NAP zawsze i wszędzie
Na temat znaczenia poprawnych danych NAP na wszystkich stronach już pisałem we wcześniejszych wpisach. Ale będę powtarzać do znudzenia, że ich zgodność jest szalenie ważna! Wszelkie zmiany Twoich danych muszą być odnotowane na każdej stronie, na której się one znajdują. Tylko w ten sposób upewnisz się, że cytowanie jest poprawne, a Twoja wiarygodność w sieci rośnie.
Działaj lokalnie
Nie musisz ograniczać się do pozostawiania informacji tylko na stronach ogólnopolskich. Czasem lepiej skontaktować się z lokalnymi stronami internetowymi.
Prowadząc lokalny biznes postaraj się o linki ze stron o charakterze lokalnym (np. serwis z wiadomościami z danego miasta, oficjalny serwis miasta, strona tematyczna związana z danym miastem).
Optymalizacja strony
Wyżej wymienione działania podejmowane są poza Twoją stroną internetową. Równie ważne jest jednak właściwe zoptymalizowanie witryny! Warto i tu zadbać o poprawne dane teleadresowe, a także podać miejscowość (lokalizację) w nagłówkach i treści samej strony. Nie możesz zapomnieć także o odpowiednich słowach kluczowych.
Co może zaszkodzić lokalnemu wyszukiwaniu?
Choć po powyższym wyliczeniu prowadzenie strony w sposób, który zagwarantuje Ci wysokie miejsce w lokalnych wynikach wyszukiwania, wydaje się banalnie proste – możesz popełnić wiele błędów, które skutecznie Ci to uniemożliwią. Dużo z nich dotyczy konta Google Moja Firma oraz odpowiedniego zoptymalizowania Twojej witryny, pozostałe zaś dotyczą: zebrania opinii, prawidłowych informacji NAP i cytowań i innych…
Najważniejsze błędy związane z Google Moja Firma
Większość błędów, jakie najczęściej popełniają osoby, które nie znają się na prowadzeniu działań związanych z lokalnym pozycjonowaniem, dotyczy konta Google Moja Firma. Podstawowym błędem jest brak utworzonego konta, czyli w konsekwencji brak wizytówki, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania. To jednak nie wszystko. Równie poważnym problemem, który może zaważyć na miejscu w wynikach lokalnego wyszukiwania, jest duplikat konta.
Google nie toleruje powielania treści w swoich wynikach wyszukiwania. Dla użytkowników negatywnym doświadczeniem jest znalezienie dwóch jednakowych rezultatów wyszukiwania, dodatkowo to marnowanie środków Google na dokonanie analizy oraz miejsca, które poświęcone jest na informację zduplikowaną. […] Właśnie dlatego tworzenie duplikatów wpisów jest sprzeczne z warunkami korzystania z serwisu Google.
Google hates duplicate content in their search results. It’s a bad experience for their users to see the same information twice in their results, and it’s a waste of Google’s resources to analyze and store duplicate information. […] That’s why creating duplicate listings is against Google’s terms of service.
Kłopot pojawia się również w przypadku błędnych danych wpisanych w wizytówkę, co często wynika z zaniedbań w regularnym prowadzeniu konta i aktualizowaniu informacji w nim zawartych, co również jest oczywistym błędem. Tymczasem wprowadzeni w błąd klienci niechętnie będą chcieli korzystać z usług firmy, pozostawią również negatywną recenzję, co będzie dla wyszukiwarki sygnałem, że firma jest niewiarygodna. Takie prowadzenie konta można bez przeszkód zlecić firmie, która zadba o Twój marketing internetowy. Również brak wybranej kategorii przy tworzeniu konta, która odpowiada Twojej działalności, jest poważnym problemem.
Z mojego doświadczenia wynika, że największym błędem jest pominięcie wyboru odpowiednich kategorii. […] Pomyśl o kategoriach jak o sekcjach w książce telefonicznej [np.: Panorama Firm – tłum.]. Im w większej ilości sekcji się zareklamujesz, tym bardziej prawdopodobne staje się, że ktoś Cię dostrzeże. Więc im więcej właściwych kategorii, tym lepiej. Jednak zwróć uwagę, że sprzeczne z warunkami korzystania z Google jest dobieranie nieistotnych kategorii, więc uważaj w czasie dokonywania wyboru.
In my experience, the biggest mistake is missing relevant categories. […] Think of categories like sections of the Yellow Pages. The more sections you advertise in, the more likely your prospects are to find you. So the more relevant categories, the better. Note that it’s against Google’s terms to include irrelevant categories so be careful when you select your categories.
Dla części użytkowników, kłopotliwy może się okazać brak weryfikacji Twoje firmy. Takie działalności spotykają się z dużo mniejszych zaufaniem ze strony potencjalnych klientów, nie warto więc pomijać tego kroku.
Nie pozwól, by Twoja strona obniżała Twój wynik w lokalnym wyszukiwaniu
Strona internetowa jest szalenie istotna dla lokalnego pozycjonowania. Jej odpowiednia optymalizacja jest kluczowa, więc warto unikać najczęściej spotykanych błędów. Na czym one polegają? Przede wszystkim niska jakość strony oraz mała zawartość treści na niej to poważny problem. Nie świadczy to pozytywnie o Twojej działalności, więc warto zająć się tym już na samym początku. Równie problematyczną kwestią są niewłaściwie dobrane słowa kluczowe, a także ich nadmierne (lub niewystarczające) występowanie. Nawet brak lokalizacji i nazwy firmy w tytułach podstron lub brak optymalizacji dla urządzeń mobilnych może niekorzystnie wpłynąć na Twoje lokalne pozycjonowanie.
Błędne NAP i cytowanie
O tym, jak ważne dla lokalnego pozycjonowania są NAP oraz cytowanie już wspomniałem. W tym miejscu przypomnę jeszcze raz – każdy błędnie stosowany zapis danych teleadresowych obniża miejsce witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Równie niekorzystnie działa brak tych informacji na stronie głównej oraz na innych stronach internetowych. Brak cytowań może sprawić, że Twoja działalność uznana zostanie za niegodną zaufania.
Brak opinii i pozostałe błędy
Obok wyżej wymienionych błędów warto zwrócić uwagę na inne kwestie, które mogą okazać się bardzo istotne dla lokalnego pozycjonowania, a na które wiele osób nie zwraca uwagi. Przede wszystkim brak opinii o Twojej działalności od klientów. Niestety tu sprawa nie jest zależna całkowicie od Ciebie.
Wszystko, co możesz zrobić, to zapytać (przez maila, osobiście albo przez telefon) i upewnić się, że pozostawienie opinii będzie dla klienta tak proste, jak to tylko możliwe. Z tych trzech metod, uznaliśmy prośbę za pomocą maila – z uwzględnieniem linków i instrukcji – za najbardziej efektywny sposób, ponieważ Twoi klienci nie będą musieli szukać Twojego profilu, Ty zaprowadzisz ich wprost do niego.
All you can do is ask (via email, in-person and over the phone) and make it as easy as possible for every customer to leave a review. Of those 3 methods, we’ve found that asking via email — along with a link and directions — is the most effective method, because your customer doesn’t have to find your profile, you’re leading them right to it.
Równie istotne jest udzielanie odpowiedzi zwrotnych, co pozwoli Ci nawiązać większy kontakt z klientem. Pomijanie tego kroku również jest błędem i najczęściej wiąże się ze znacznie poważniejszą kwestią, jaką pozostaje ignorowanie, całkowite lub częściowe, social media.
Aktywność w social media to jeden z wielu sygnałów, których Google używa do oceniania przedsiębiorstw. Promowanie swojego bloga oraz profili na Facebooku, Twitterze, Instagramie i innych portalach społecznościowych jest znakomitą okazją do poprawienia widoczności Twojej firmy oraz stworzenia wokół niej szumu.
Social media activity is one of the many signals that Google uses to rank businesses. Promoting your blogs or webpages through Facebook, Twitter, Instagram, and other social media platforms is a great opportunity to create more exposure and buzz about your business.
Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:
Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!Wpis Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl Publikacja na "Twoje Miejsce W Lokalnym Pozycjonowaniu Google Maps – Czy Popełniłeś 3 Podstawowe Błędy?" http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/podstawowe-bledy/ Bądź na bieżąco
Zadaj Pytanie: http://ksiegaim.pl/seo-pozycjonowanie-pytania-faq/
http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/
BlizejKlientow.pl
z Ksiega Internetowego Marketingu http://ksiegaim.pl/pozycjonowanie-lokalne/podstawowe-bledy/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz